maanantai 24. elokuuta 2009

Esmaspäev, 24. august 2009

Täpselt kahe nädala pärast peame tööl olema, jube!!! Se tähendab, et pool puhkust on juba seljataga. Täna käisime üle 2500 aasta pikkuse ajalooga Marseilles, mis on üks suuremaid sadamaid Vahemere ääres ja Prantsusmaa suuruselt teine linn; selle ajalooline keskus asub vana sadama juures. Parkisime auto jälle kord  parkimismajja ning kõmpisime sadamasse. Otsustasime kohe alguses Chateau d`If`i kindlussaarel ära käia. Sinna pääseb laevaga 15 minutiga ja umbes tund aega on täiesti piisav kogu vanglasaarega tutvumiseks. Giid oli kindluses ka, aga ta rääkis (ja pikalt-pikalt!) ainult prantsuse keeles, nii et muukeelsed turistid (ja me nende seas) uudistasid omaette vangikonge, mis olid küll huvitavad, kuid kõik üsna samasugused. Krahv Monte Cristo kongis käisime siiski isegi kaks korda.

Marseille sadamasse tagasi jõudes olime hirmus näljased. Ma planeerisin juba kodus, et ühed bouillabaisse`d (Marseille´st pärit kuulus kalasupp) tuleb meil ära süüa, maksku mis tahes. Ja oli tõesti kallis roog, 24 eurot ühele, lisaks veel 8-eurolised õlled! Aga siiski tasus proovida, oli 4 kalaliiki, millest ise tundsime ära ainult lesta. Lisaks krevetid ja teokarbid, mõni kartulitükike ka sees. Paks kraam oli ilusti vaagnale serveeritud, ja me imestasime, miks seda küll supiks kutsutakse. Siis aga kanti lauda kausiga leem ja taldrikud, ning selgus, et supp tuleb igaühel ise endale teha.

Pärast sööki kõmpisime suurejoonelise Cathedrale de la Major`i juurde, ise aga imestasime, kus siis muud turistid on, et ei tule nii uhket hoonet uudistama. Põhjus oli aga lihtne: jumalahoone on esmaspäeviti suletud. Kirik näeb välja aga tõesti väga võimas, oli raske seda korraga pildile mahutada. Meil oli veel plaanis ronida künkale Notre-Dame-de-la-Garde basiilikat vaatama, kuid sinna oli väga pikk matk 33-kraadises kuumuses, lisaks oli kell juba palju, seetõttu jäi meil seal käimata. Piirdusime basiilika torni kullatud madonna ja lapse pildistamisega.

Järgmiseks viis tee Provence südamesse, Aix-en-Provensesse. Käisime linna jõudes suures poes toidukraami ostmas. Ostsin veel oliiviõli lisaks koju viimiseks ja avastasin, et see on siin kallima hinnaga kui Itaalias, ebameeldiv üllatus. Õnneks mul oli juba varem 13 liitrit Itaaliast ostetud. Imperias oli väga suur, korralik supermerkato, kust saime tookord isegi liha. Too liha ostmine jääb ilmselt ainsaks, sest siin Prantsusmaal on liha äärmiselt kallis. Tegelikult odavalt saab siin ainult baguettet (50 senti tükk) ning veini. Laagrisse jäime Aixi, homme tutvume linnaga ja peame plaani edasise suhtes.