keskiviikko 7. heinäkuuta 2010

Kolmapäev, 7. juuli 2010

Saime hommikul kodunt välja alles kella kümne ajal ning kõndisime umbes kümne minutiga rongijaama, kus ostsime kahe päeva piletid Cinque Terre`sse. Cinque Terre on Riviera di Levante`s paiknevad viis idüllilist külakest, ja samas on see väga populaarne rahvuspark. Siin on tiheda erkrohelise metsaga kaetud mägesid. Järskudel nõlvakutel kasvatatakse viinamarju. Kohalike elanike teiseks iidseks elatusallikaks on kalapüük. Kaljudelt avanevad muinasjutuliselt ilusad vaatepildid türkiissinisele Liguuria merele. Sõitsime rongiga Manarolasse, st. eelviimasesse külla, mis asub üsna all mere ääres, ja läksime Rio Maggioresse Via dell ` Amore`t mööda.

Rio Maggiorest jätkasime veel edasi Torre Guardalesse, sest tahtsime vaadata, kas sealtkaudu mägedesse pääseks. Selgus aga, et matkaradu üles sealt pole, nii et pidime minema sama teed mööda tagasi ja veel teist korda Via dell` Amore läbi käima.

Kui uuesti Manarolasse jõudsime, olime juba tohutult näljased. Otsustasime süüa pizzat ning tellisime söögi kõrvale suured külmad õlled.

Pärast sööki läksime rannikuteed mööda Cornigliasse. Teerada kulges fantastiliselt ilusas maastikus. Korraga kandus kõrvu eriti valjuhäälset tsikaadisirinat. Üks teeäärsetest piiniatest lausa kubises nendest putukatest!

Corniglia asub kõrgel mäe otsas ja on tõesti äärmiselt ilus. Enne külasse jõudmist pidi tõusma pikalt treppidest üles, ja see tõus tundus kohati vägagi ränk olevat.

Corniglias jõime "autasuks" kahepeale ühe jääkohvi, mis oli väga aroomikas ja värskendav. Seejärel läksime edasi, nüüd siis Vernazzasse, mis pika matkamise järel järsku nähtavale ilmus. Külake oli lausa rabavalt ilus loojuva päikese valguses. Olime juba nii väsinud, et otsustasime rongiga koju Levantosse sõita ja matkamist järgmisel päeval jätkata. Tagasi kodus Levantos, käisime esimest korda selle reisi ajal ujumas! Ujumine oli väga värskendav pika kuumuses matkamise järel. Kahjuks oli aga meil Levantos merevesi üsna prahine.